Balkanlarda 3.gün Tiran

Ohrid'ten Karadağ'a direkt otobüs seferlerinin olmadığını öğrenerek büyük hüsran yaşayarak Üsküp'e geri mi dönsem ne yapsam ,uçak mı baksam gibi fikirlerle karman çorman olduktan sonra yerli halkın Tiran'dan araçların kesinlikle olduğunu söylemesiyle bütün eşyalarımı toplayıp önce Struga'ya gidiyorum, çünkü terminal burda bulunuyor. 1 saatin sonunda gördüğüm manzara sonrasında şok oluyorum çünkü gelen küçük bir minibüs ve ağzıza kadar dolu, insanlar esyalar..felaket görüntüden sonra tartışıyorum, madem yer yok neden bilet satıyorsun diye ama burda böyle demek ki, hemen bileti iade ediyorum. Benle beraber bilet iadesi alan iki Koreliyi görünce taksi ile gitmeyi teklif ediyorum ve Tiran'a güzel güzel gidiyoruz. Bazen kötü şeyler iyi sonuçlara sebep olabiliyor, hem iki arkadaş kazandım hem de rahat rahat aynı ücretle Tiran'a gittim.

Yol boyu sohbet ederken Türkleri sevmelerinden dolayı mutlu oldum, hatıra olarak kendi ülkelerinin parasını verdiler. Onlar aylarca yoldayken ben henüz 3.günümdeydim :D Yol boyu sohbet edip, gezdikleri yerlerin fotoğraflarına baktım. Para biriktirip dünyayı geziyorlar, çok imrendim.

Tirana'a vardıktan sonra heemn bir Terminal arayıp bilet bakıyorum ama o da ne, otobüs yok sadece taksi var o da 120 dolara götürüyor. Koca sırt çantası ile bakmadığımız yer kalmıyor, bu arada Koreli arkadaşlar beni bırakmıyor hep beraber bakıyoruz ama bugün yok, sadece 4 gün sonrasnava ve benim dönüş biletim Bosna'dan olduğu için hemen bugün gitmem lazım. Ya 120 dolar vereceğim ya da 4 gün sonra otobüse binip yollarda uçağa yetişeceğim. Moral sıfır..Kalacak yer bulup dinlenmeye karar veriyorum.

Gece uyku tutmuyor haritaya bakıyorum ve Karadağ sınırındaki İşkodra şehrine gitmeye karar veriyorum. En kötü yürüyerek geçerim ordan da araç buluurm diye düşünüyorum. Daireden çıkıp İşkodra için bilet bakıyorum ve sabah 7 de ilk otobüse sabah kalkıp yetişiyorum.

Üzerimde hiç Arnavut leki yoktu, terminaldeki birinden rica ediyorum ve para değiş tokuşu yapıyoruz :) 210 lek yaklaşık 6.20 tl , ye İkodra'ya varıyorum. Burdan sınıra giden otobüsler öğleden sonra 4'te kalkıyormuş, ben ise 9'da İşkodra'daydım. Burdan direkt Ulçin'e taksi tutuyorum ve bundan sonrası çok güzel geçiyor. Şoförle anlaşmamı sağlaması için taksinin önünde bekleyen birinden yardımcı olmasını istiyorum ve böylece 10 euroya Bar'a, ordan Budva ve Kotor'A varıyorum.Yol boyu manzara çok güzel gerçekten , keyifle geçirdiğim yolculukta Tirana veda ediyorum.

Bu arada Tiran'ı bulunduğum süre boyunca hiç sevmedim. Aşırı kalabalık, bolca trafik, yanıbaşımda iki kişinin kavga etmesiyle bir daha uğramak istemeyeceğime karar verdim.  Yalnız yol boyunca İşkodradan sonrası çok güzel, nehiri ve yeşil doğasıyla bir başka zaman olsa gelinebilir.