Balkanlarda 1.Gün-ÜSKÜP

Havalimanından Merkeze Geliş;



Büyük bir heyecanla Alexander The Great Airport'a vardım, burası küçük bir havalimanı. İçeri giriş yapıp çıkışa doğru yürürken tam karşıda yan yana sıralanmış döviz bürosu ve Vardar Express otobüs satış bürosu bulunuyor. 


Türk Lirasından 50 tl kadar bozdurup, Otobüs biletini 175 MKD'ye aldım.( 11,20 TL oluyor.) Saat 10.40'taki varışıma göre otobüs saatinin 11.00 olmasıyla beklemeden merkeze doğru yola çıkmış oldum.




İlk gün öğlen Üsküp'te inip Vardar otobüsü ile kısa sürede merkeze indim. Emila Zola sokakta oturan couchsurfing arkadaşımın evini bulup eşyalarımı bıraktım ve hemen merkeze yürüdüm. Hava rüzgarlı ve serin.. Yürüken etraf gayet sakin, soğuktan olsa gerek dışarda pek insan yok.

İlk defa yabancı bir ülkede tek başıma yollardayım, biraz stres var ama zaman geçince bayağı alıştım. Normalde tek bir yerde oturmayı, gezmeyi saçma bulurdum ama farklı bir duyguymuş. İnsan tek başına da bir şeyler yapabilip eğlenebilmeli..

Ev sahibiyle biraz sohbetten sonra çantaları bırakıp keşfe başladım. Rotayı kafamda canlandırıp yola koyuldum. Zaten caddeden ilerledikçe haritaya hiç gerek kalmadı, görmek istediğim her yeri yol üstünde görmüş oldum. 



Üsküp Şehir Müzesi-Eski Tren İstasyonu


Bu eski tren istasyonu 26 Temmuz 1963 yılındaki depremden sonra zarar görmüş ve binadaki saat depremin yaşandığı 5.17'de durmuş. İçeride deprem sonrası şehrin durumunu anlatan bir video gösterimi, fotoğraflar ;alt katta da tarihi eşyalar sergilenmiş. Müze girişi ücretsiz.



Rahibe Teresa Evi ve Feodal Kulesi



Üsküp şehir müzesinin hemen karşısındaki Makedonya Sokak üzerinden devam edince 10 dk içinde sağda binayı gördük.Üsküp doğumlu olan Rahibe Teresa Üsküp’ün onursal vatandaşı ilan edilmiştir. Doğum evinin orjinali değildir, sadece kendisi için evinin yakınında bir anıt olarak yapılmış.




 Alt katta hediyelik dükkanı ve fotoğraflar yer alıyor. Anıt girişi üst katta ve ücretsiz. Rahibe Teresanın yatağı, yemek odası gibi eşyaları yer alıyor. Rahibe Teresa dini açıdan bazı ikilemlerde kalsa da insanlık için yaptığı şeyler çok güzel. Özellikle her şeyi sevgi ile yapmamız gerektiğini savunuyor.


Büyük İskender Heykeli


Merkeze varana kadar irili ufaklı çok sayıda heykel var; sadece Büyük İskender heykeli hoşuma gitti. 14,5 m yüksekliğinde 3 yüzükten oluşan ve etrafında aslanların yer aldığı devasal heykel güzeldi.

Nehrin iki yanında , Latin köprüsü üzerinde ve hatta ara sokaklarda bile heykeller görebilirsiniz. Bir süre sonra insan bu yapaylıktan sıkılıyor. Ankara'da dinozorlara kızarken beteri beteri varmış dedirtti bana. Aşağıdaki saatçinin önündeki metal adam gayet güzel , önündeki zayıf yaşlı adam heykeli ise düşündürücü..

Ohrili Aziz Kliment Kilisesi




Rahibe Teresa evinden Büyük İskender heykelinin bulunduğu meydana yüyürken solda kalıyor. Yürüyerek buraya ulaşabilirsiniz. Üsküpte bulunan en büyük ortodoks kilisesi mimarisiyle dikkat çekiyor. Büyük İskender Heykelinin bulunduğu meydanın batısında Partizanski Odredi 2 bulvarında yer alıyor.

Squeeze Me

Daha önce intagramda şans eseri gördüğüm güzel bir yer. Burda sağlık için uygun yiyecekler bulunuyor. Tavuk salatası ve smoothie alarak açlığımı dindiriyorum :)


Taş Köprü (The Stone Bridge)


Makedonya Meydanından 15.yy 'dan kalma köprüyü geçerek Türk bölgesine geçiliyor. Bu köprünün iki yanı oldukça farklı. Bir taraf modern bölge diğer taraf tarihi bölge. Elbette tarihi bölge daha güzel. 

Burdan geçince Arkeoloji Müzesi,Holocaust Museum,Makedon Savaş Müzesi ziyaret edilebilir. Holocaust -Soykırım müzesinde II. Dünya Savaşı sırasında katledilen Üsküplü Yahudilerin fotoğrafları ve toplanan Yahudileri transfer eden temsili bir tren vagonu bulunmaktadır.

Sanat Köprüsü (Art Bridge)

Taş köprünün paralelinde yer alıyor, yapaylığı ile hoşuma gitmedi fakat üzerinde sanatçılara ait heykeller var. Akşamları güzel görünüyor.

Eski Pazar (Old Bazaar)
Köprüden karşıya geçince yine sizi bir çok heykel bekleyecek. Daha sonra tarihi yapılaşmayı görebilirsiniz. 



Sokağa girince bir çok kafe ,restoran bulunuyor. Kaleye çıkana kadar Kapan Inn,Murat Paşa Cami,Çifte Hamam (Chifte Hamam),Sulu Han (Suli An),Mustafa Paşa Cami,İsa'nın Göğe Yükseliş Kilisesi,Kurşunlu Han sırasıyla görebilirsiniz.

Üsküp Kalesi
Kaleden  şehir manzarasını izlemek güzel fakat iç tarafta pek bir şey bulunmuyor. Akşam şehri ışıklar içinde görmek daha güzel olur. Burda fazla vakit harcamadan tekrar eski pazardan döndüm. Merkeze doğru inerken hediyelik eşya alınabilir. Magnetler 1 euroya satılıyor.





Vodno Dağı ve Milenyum Haçı

Vodno dağında bulunan Milenyum haçına teleferike binerek ulaşılıyor. Şehrin bir çok yerinde bulunuyor. Ayrıca diğer şehirlerde de dağların tepelerinde haç bulunuyor.

Makedon Kapısı

Diğer heykeller gibi Üsküp 2014 Projesi kapsamında inşaa edilmiş, beyaz dev bir kapı; üzerinde de tarihi olayların anlatıldığı kabartmalar bulunuyor. Pella meydanında bulunuyor. 
Merkezden bu kapıdan geçerek devam ettiğinizde solda alışveriş merkezi bulunuyor, eğer City Mall'e gidecekseniz sağdan devam edip soldaki ilk duraktan otobüse binmeniz gerekiyor. Otobüse binmek için dışardan kart satın alıp para yüklemeniz gerekiyor, ya da şoför size ordan kartı bir bedel karşılığı veriyor. Kartım olmadan bindim fakat görevlide de kart olmadığından benden ücret almadı.

Görülebilecek Diğer Yerler;

Buraları da bir sonraki gelişime saklıyorum. Havanın daha sıcak , yürümeye uygun olduğu zaman gidilebilir.

Madka Kanyonu
Hayvanat Bahçesi
Doğa Tarih Müzesi
Tumba Macarı Neolit köyü

  Üsküp'te görmek istediğim yerleri bitirip, akşam couchsurfing hangout uygulaması ile diğer gezginlerle buluşup Cevapi yiyerek sohbet ettik. Anladığım kadarıyla Türkiye'ye gelmekten bayağı korkuyorlar. Burdaki akşamı da bitirip couchsurfing arkadasşımın evine gidip günü bitirdim, ertesi günü Madka Kanyonuna gitmeyi düşünüyordum fakat tenha olması ve havanın uygun olmaması sebebiyle fikir değiştirip Ohrid'e gitmeye karar verdim.

==>Burdaki günlük harcamam 878 MKD yaklaşık 50 TL, akşam yemeği ve kalacak yere ödeme yapmadığımdan hesaplı oldu.

İnternetli Hat Seçenekleri

Haftalık 5 TL'ye 1gb internetli hat alabilirsiniz, gayet uygun. 



Üsküp için Kaç Gün Gerekli?

Üsküp'ü diğer Balkan ülkeleri gibi 1 günde gezmek mümkün, tabi benim kadar yürümeyi seviyorsanız. Çünkü günde 30000 adımla kendi rekorumu kırdım :) Ama en güzeli Üsküp merkez için 1 gün, Madka Kanyonu için 1 gün, Neolit köyü ve Milennium Cross için 1 gün. Doya doya her yeri görürsünüz. Özellikle Madka Kanyonunda trekking yapıp nehirde kano ile dolaşabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En çok Okunan

Kiev-Lviv Tren Yolculuğu