Balkanlarda 7 gün

BALKANLAR GEZİ PLANI

            Balkanlarda tek başına geçirdiğim bir hafta gerçekten muhteşemdi. Kimse olmayınca sıkılırım, tehlikeli olur gibi düşünceler gitmeden kafamı kurcaladı ama oraya ayak basmamla birlikte inanılmaz bir rahatlık, heyecan farklılık hissettim. Kalelere çıktım, tüm şehri dolaştım, aksiliklerde bir çözüm buldum, kendimi aştım diyebilirim.
         İnternette bakıp da bilet var diye ayarladığım rotamda, malesef görülen otobüsler yoktu bu nedenle bazı deşiklikler oldu.7 günlük gezimde Arnavutluk hesapta yoktu, Ohrid'ten direkt Kotor'a araç olmadığından dahil ettim. Kalacak yerleri önceden ayarladım fakat hiç gerek yokmuş, bu aylarda yer bulmak kolay.  
             Bazı şehirlerde insan  sayısı azdı ama bence daha iyi, fotoğraf çekilirken manzarayı kapatan insan yığını olmaması güzeldi. Günde 30.000 adım atmışım.Bu arada gittiğim yerlerde spontane takıldım, önceden görülecek yerleri haritada işaretlediğim için yerleri az çok biliyordum. Her ülkede Arnavutluk hariç yardımcı oldular. Couchsurfing'i de kullandım, yolda arkadaşlar edindim. 
        Yani gezi her şekilde güzel oluyor ;arkadaşlarla başka aileyle başka kendi başına başka..Her şekilde ayrı tadı var.Şimdi yolculuk detaylarım şöyle;

Gezi Tarihi: 11-17.03.2017

Uçak Bileti:   260 tl

Gezi Rotası: Makedonya↦Arnavutluk↦Karadağ↦Saraybosna

Gezi Planı:
1.gün: Üsküp
2.gün: Üsküp↦Ohrid
3.gün: Ohrid-Struga-Tiran
4.gün: Tiran-İşkodra-Ulçin-Bar-Budva-Kotor
5.gün: Kotor↦Budva
6.gün:Budva↦Mostar↦Saraybosna
7.gün: Saraybosna

Bütçe: 1000 TL

1.gün: Üsküp :
Vardar Express:175 MKD
Kalacak yer ve akşam yemeği: Couchsurfing
Öğle yemeği:310 MKD
Kahve molası: 62 MKD
Müze : 240 MKD
Toplam: 787MKD  (50,37 TL)

2.gün: Üsküp↦Ohrid
Kahvaltı: Büfeden börek : 80 MKD
Otobüs:450 MKD
Hostel:420 MKD
Öğle Yemeği: 180 MKD
Akşam Yemeği:450
Mola: 160 MKD
Müze Bilet: 160 MKD
Toplam: 2570 MKD  (164,50 TL)

3.gün: Ohrid-Struga-Tiran
Kahvaltı: Hostelden
Taksi dolmuş Struga: 50 MKD
Taksi dolmuş Struga-Tiran:950 MKD
Kalacak Yer : -
Market: 343 LEK

Toplam: 1000 MKD   343 LEK (230 TL)


4.gün: Tiran-İşkodra-Ulçin-Bar-Kotor
Otobüs İşkodra:  2 EURO
Taksi İşkodra-Ulçin: 10 EURO
Ulçin-Bar:5 euro
Bar-Kotor:6,5 euro
Hotel:  20 EURO
Market: 2,30 euro
Hediyelik:19 EURO
Toplam: 64,8  EURO (255 TL)

5.gün: Kotor↦Budva↦Mostar
Kahvaltı:
Otobüs: Kotor-Budva: 4 euro
Otobüs Budva-Sveti Stefan:1,5 euro
Öğle Yemeği:8 EURO
Akşam Yemeği : Balık-Tatlı: 16,50 EURO
Otobüs Budva Mostar: 35 EURO
Mola: Macciato: 1,5 euro
Toplam: 64,5  EURO (255 TL)

6.gün:Mostar↦Saraybosna
Otobüs: 10 KM
Öğle Yemeği:4 KM
Akşam Yemeği:Cevapi-Ayran: 6  KM
Mola: 5 KM
Hostel:24 KM
Toplam: 49 MARK (98,70 TL)

7.gün: Saraybosna
Kahvaltı:11 KM
Tramvay Merkez- Havalimanı: 1,8 KM
Toplam: 12,8 MARK  (26 TL)

TOPLAM:Yaklaşık 825 TL, aradağa market pastane gibi yerlerden de alışveriş yaptım, özel harcamalarım da oldu hediyelikler gibi ,her ayrıntıyı katarsam 1000 tl olmuştur harcamam.Uçak biletiyle 1260 diyebilirim.


↦  Fiyat olarak en uygun Bosna en pahalı Karadağ oldu.
↦  Toplu taşımaya hiç ihtiyaç duymadım, yani şehir içini gezerken, sadece havaalanına giderken tramwaya bindim.
↦  Rotayı iyi ki Üsküp'ten başlayıp ilerlemişim, eğer bi Kotor Budva'dan sonra Ohrid'i görseydim bu kadar etkilenmezdim. Her destinasyon kendine has ayrı güzellikteydi. Budva'da deniz,orman; Kotor'da Manzara,şehrin eski çağ ortamı;Mostar'da Osmanlı tarihinde hissetmek;Saraybosna'da savaşın izlerini görmek;Ohrid'te gölün güzelliği,sıcacık bir ortam..Bir daha gelişimde daha ayrıntılı gezeceğim bir hafta için bu kadar gezebildim.

Balkanlar Gezisi: 1.Gün Üsküp
Balkanlar Gezisi: 2.Gün Ohrid
Balkanlar Gezisi: 3.Gün Struga-Tiran
Balkanlar Gezisi: 4.Gün Tiran-Kotor
Balkanlar Gezisi: 5.Gün Kotor-Budva
Balkanlar Gezisi: 6.Gün Mostar
Balkanlar Gezisi: 7.Gün Saraybosna

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En çok Okunan

Kiev-Lviv Tren Yolculuğu