Kar Sana Yakışıyor Kiev/ 1.Bölüm

Kyiv Zhuliany Havaalanına indik , sevgili couchsurfing arkadaşım ve eşi bizi orada karşıladı. Gece geç saatte indiğimizden bizi burdan alması çok sevindiriciydi gerçekten. Taksi ile evlerine gittik ve burda taksiler cep telefonundan bir uygulama ile çağrılıyor. Gezimiz boyunca taksiye hiç ihtiyacımız olmadı. Metro bize yetti. Arkadaşımın evi tipik Sovyet Rusya evlerinden. Yeri Lukianiska metro durağına 5 dk lık mesafedeydi.

Kiev Metrosu

Merdiven çok hızlı ilerliyor , çok dik ve inene kadar bayağı uzun vakit geçiyor ki oturmayın diye ikaz afişleri var.  Metro mimarisi çok güzel, keşke daha iyi fotoğraf çekebilseydim.
Jeton 4 uah.

Gezi haritama göre Kiev'i iki bölgeye ayırdık, her bölgeye birer gün ayırarak gezimizi bitirdik.

1.Bölge: Lypky -Podil-Lukianivska
2.Bölge: Pecherskyi

1.GÜN

Taras Schevchenko Üniversitesi

Ulaşım: Lukianivska durağından binip Zoloti Vorota'da inerek kırmızı hatta geçtik ve Universytet durağında indik.Burdan 5 dk yürüyerek üniversiteye ulaştık.

Bu üniversitenin önemi renginin kırmızı olması. 1.Dünya Savaşında ölen Ukraynalı askerlerin anısına  Çar 2. Nikola'nın emri ile merkez bina öğrenciler tarafından bu renge boyanmıştır. Golden Gate (Zoloti Vorota) ' e yakın olan bu übiversiteyi görmeye gelebilirsiniz, 10 dk mesafede.

Ukrayna Ulusal Opera

İçeriye girmeden golden gate'e gitmek üzere yanından geçtik. İlk günün heyecanı olarak vaktin yetmeyeceğini düşünerek girmedik o yüzden içerisi hakkında yorum yapamıyorum.

Khreshchatyk Caddesi

Hafta sonlarında ve bayramlarda trafiğe de kapatılıyor. Akşamları mutlaka yolumuz buraya düştü. Sokak çalgıcılarını dinleyebilir uzun yürüyüşler yapabilirsiniz. Caddede güzel restaurantlar var, Türk restaurantları da mevcut.

Özgürlük Meydanı (Maydan Nezalejnasti)

Kiev’in en büyük meydanı olan Özgürlük Meydanı,burası. Özgürlük heykeli ve bir alışveriş merkezi var.B urdan metroya biniyoruz ve Çernobil Müzesine gidiyoruz.

Çernobil Müzesi

Kontraktova durağından inerek ana caddede kurulan halk pazarlarının arasından geçerek Çernobil Müezine vardık. Pazarda tavuklar, sebzeler, konserveler açıkta sergileniyor hiç hijyenik gelmedi bize :)

10 dk yürüyüş sonunda müzeye ulaştık ve 26 Nisan 1986’da gece yarısı yaşanan Çernobil felaketine dair belgeler, gazete haberleri, mektuplar, fotoğraflar korkuç kazanın bilançosunu ve yaşanan acıları gözler önüne seriyor. Burda fotoğraf için ayrı ücret alınıyor bilginiz olsun.

St.Nikolas Kilisesi

Yazın manzaranın daha güzel olacağını düşünüyorum. Nehir neredeyse donmuştu. Burdan gezilecek  bir çok yeri görebilirsiniz.Dnipro nehri kenarında yürüyüş yapabilirsiniz.

Funiküler

Füniküleri kullanarak Aziz Mikail Altın Kubbeli Manastıra yokuş çıkmadan vardık. Füniküleden biri çıkarken diğeri iniyor. Bizim için sakin kısa bir yolculuk oldu. Bence çok şirin ve kısa yoldan katedrale ulaşmak isteyenler için güzel bir seçenek.

St. Michael Altın Kubbeli Katedral

Mavi rengi ve sarı işlemeleri , kubbeleri ile çok beğendiğim bir katedral. İçerisi de bir o kadar güzel. 1108-1113 yılları arasında kurulmuş olan katedralin yakınında da şapeli var. Burdan sonra St..Sopia Katedrali ile Andrevski Yokuşu çok yakın. Görülecek yerlerin yakın olması çok iyi oldu. Mutlaka buraya gelin çok beğeneceksiniz.

Aziz Mikail Katedralinden çıkışta panayır tarzında güzel bir etkinlik vardı. Burda da hemen sıcak bir şeyler içme arayışına geçtik. Taze meyvelerin kaynatılarak yaptıkları meyve çayını içerek ısındık. Çayın ücreti 20 UAH, yaklaşık 3,5 TL

St. Sophia's Cathedral

1990 yılında UNESCO Dünya Miras Listesi'ne giren yapı, 2007’de yapılan oylama sonucuna göre Ukrayna'nın yedi harikasından biridir. 1037 yılında inşaa edilmiş.
İç tarafında iki katlı galeriler yer alıyor. iç kısımda muhteşem mozaikler, freskler ve ikonlar var. Tatarların istilasından sonra terkedilmiş. 1600’lere kadar Doğu katolik kilisesi tarafından kullanılmış. Restorasyonu Ukrayna tipi barok tarzında yapılmış. Sovyet devriminden sonra hükümet katedrali yıkmaya ve bir tür parka dönüştürmeye karar vermiş. Ama çok sayıda tarihçi ve bilim adamının çabasıyla korunabilmiş. Yine de 1934’te hükümet binaya el koymuş ve müzeye dönüştürmüş. 1980’lerin sonunda politik durum değişmeye başlayınca bu sefer de zaman içinde bu binayı kullanmış bütün mezhepler hak iddia etmeye başlamışlar, paylaşım sorunu çıkmış. Bugün Ukrayna hristiyanlık müzesi olarak kullanılıyor.

Burda görmek istediğiniz yerleri seçip ona göre ödeme yapıyorsunuz. Biz kuleye çıkmak, katedral, etrafı gezmek için 120 uah ödedik.

Alanda bazı yerler kapalıydı. Çan Kulesine kesinlikle çıkın çok güzel. Tabi merdivenleri çıkmayı göze alabilirseniz.Sadece kule için 30 UAH ödeyebilirsiniz.

Çan Kulesinden Bakış:

Katedralin içinde çok güzel mozaikler var. 15000 adet paskalya yumurtasından yapılmış Virgin Mary Mozaiki bulunuyor.

Andrevski Yokuşu (Andrevski Spusk)

Ayasofya Meydanı ile Kontraktova Meydanı arasında kalan bir yokuş. Burda hediyelik eşya alablirsiniz. 3 tane magneti 1 t ye aldık. Burda gerçek tavşan tüyü kulaklıklar, şapkalar da var. Burda canlı müzik olan bir kafede oturup 6 tl ye bir kahve içtim. Bazı kafelerde oturma ücreti alıyorlar.

18.yüzyılda barok mimarisiyle yapılmış St. Andrew Kilisesi Andrevski Yokuşu sonunda yer alıyor.

Akşam oldu ve meydana inip Panayıra bir kez daha baktık. Bu arada çıkışta ellerinde güvercinlerle yaklaşan birilerini görürseniz uzaklaşın. Hemen kuşları üstünüze bırakıyorlar sonra da para istiyorlar.

Golden Gate (Zoloti Vorota)

Golden Gate bir zamanlar şehrin giriş kapısıymış. Kapı duruyor fakat surlar bugüne gelememiş. Tarihi açıdan görülebilir fakat kapanış saatini kaçırmayın, akşam 6'ya kadar açık. Buraya eve dönüşte uğradık.

Şehri biraz daa dolaşıyoruz, yemeğimizi yiyoruz ve arkadaşımızın evine dönüyoruz. Bugün yaklaşık 20 km yürümüşüz. Her şey güzeldi ama gün geçtikçe gördükmiz daha da güzel oldu. 1.Günümüz bitti.