Sırbistan Gezi Planı

6 arkadaş kış soğuk demeden gezme aşkına Belgrad'a bilet aldık. Sorunsuz bir gezi oldu bizim için, Sırbistan mevsiminde gezmek kafa dağıtmak için güzel bir yer.

ESB-BEG-ESB

Gezi tarihi: 05-09/01/2017
Bilet fiyatı : 270 TL (Bilgisayar sitemine ne olduysa birimiz 240, birimiz 310 gibi değişik fiyatlara aldık)

Görülen Şehirler: Belgrad, Novisad

GEZİ ÖNCESİ GEREKENLER:

* Vizesiz uçuşumuzda pasaportumuz ile uçak biletlerinin çıktısı
* OHAL devam ettiğinden yurt dışı çıkış izni
Yurt dışı çıkış harcını herhangi bir bankadan yatırabilirsiniz
* Konaklama yeri ; Kalacağınız otel,hostel vs çıktısı, eğer birinin yanında kalacaksanız Kişi ve adres bilgileri

Türkiye'den çıkış ve Sırbistan'a girişte sadece harç makbuzu ve biletler kontrol edildi. Sırbistan'a indiğimizde uçaktaki diğer Türklerle beraber beklettiler önce, pasaportlarımızı aldılar, ne olduğunu anlamadık. Bizim turla geldiğimizi sandılar sanırım. Daha sonra arkadaşlarımızdan birini çağırdı , ona eski pasaportunu sordu, sonra aynı gruptaki bizleri çağırdı, ne işle uğraştığımızı neden geldiğimizi sordu. Gergin geçen dakikalardan sonra giriş yaptık.

wifi

Hemen hemen ana caddelerde ücretsiz wifi vardı, hiç sıkıntı yaşamadık, o konuda rahat olun.

Havalimanı-Merkez Ulaşımı

Havalimanından dışarı çıkınca hemen solda A1 otobüsleri bekliyor, burdan Özgürlük Meydanında inmiştik. Aynı fiyata anlaşılıp taksiye de binilebilir. Sitelerde taksi olaylarını çok büyütüyorlar .Dönüşte de 6 kişi bir taksiye binerek otobüsle aynı fiyata geldik.

Bilet fiyatı: 300 RSD

Toplu Taşıma hakkında bilgi almak için Tıklayın

A1 otobüsünün kalkış saatleri;

HARCAMA

⇉ Para birimi: Sırp Dinarı RSD 100 RSD=3,16 TL

⇉ Gittiğimiz tarihteki harcamalara göre bir kaç fiyat;

Akşam Yemeği: 1750 RSD,1150 RSD
Konaklama: 12 Euro
Çay: 120 RSD
Peynirli Sandviç :330 RSD
Tren Gidiş Donüş: 726 RSD
Kola: 180 RSD
Kahvaltı : Omlet, Çay, Sandviç 630 RSD
Kahve :120 RSD

*Kiev'de olduğu gibi bazı restoranlarda da parçalı kredi kartıyla ödemede sorun yaşadık.
*Porsiyonlar iki kişilik neredeyse o yüzden fiyatlar gayet normal. Mesele orda sanvdviç dediği 3 lü bir set, Kebap ta neredeyse 10-12 köfte var.
*Burda 600 TL harcadık, çok daha ucuza çıkacaktık, biz kafelerde sık sık oturduk hediyelikler de aldık, uçak 270 TL toplam 870 TL

⇉ Pegasus'un uçuşu iptal etmesiyle tazminat ve kaldığımız günün masraflarını geri aldık. Yani Belgrad gezisi bedavaya geldi :D Yazı için tıklayın..

KONAKLAMA

Konaklama yeri için Knew caddesinde Hostel 360 'da kaldık. 6 kişi biz vardık. İki katlı şirin bir yer. Sadece bir odası soğuktu.Burda biz bize olduğumuzdan çok rahat ettik. Merkezi olması da avantajdı.

HAVA KOŞULLARI
Hava genel olarak bayağı soğuktu, -14 ü bile gördük. Belgrad'tan ziyade Novisad 'ta çok üşüdüm. Buna rağmen gezerek gezimizin hakkını verdik :)

ETKİNLİKLER
6 Ocak Ortodoks bayramına denk geldiğimiz için ilk iki gün bayağı sakindi. Sadece dini bir bayramda neler yaptıkalrını gördük.

İNSANLAR VE DİL

İngilizce bilen mutlaka birilerini buluyorsunuz, bu konuda hiç sıkıntı yok. İnsanlar da gayet  yardımsever.

TREN YOLCULUĞU

Tren bileti için direkt istasyona gidip bileti alıp yola çıktık. Burda gidiş dönüş ile tek yön bilet farkı çok, o yüzden çift yön almalısınız (geri dönecekseniz tabi :)). Bindiğimiz tren gayet rahattı, ama çok hızlı ilerlemiyor.

KAÇ GÜN GEREKİR

Eğer fazla vaktiniz yoksa her yeri göreyim başka yere geçeyim diyorsanız, 1 gün Belgrad 1 gün Novisad-Karlofça yeterli. Doya doya gezmek için 4 gün tam tadında.