Balkanlarda 2.Gün-OHRİD

Sabah erkenden otobüs garına giderken yolda gördüğüm pastahaneden güzel börekler aldım ve yiye yiye otogara vardım. Burdaki hamur ürünleri gerçekten güzel ve sokaklarda fırınları sıksık görmek mümkün. 450 MKD (28,80 TL) 'ye bileti satın alıp bekledim. Benimle beraber otobüste Türkler de vardı, şoför de Türktü bu arada.3,5 saat süren yolculuk rahat ve keyifliydi. Havanın güneşli olması da beni mutlu etti. 
City Inn Apartments and Dorm Rooms'da konakladım. Burası temizlik, konum ve personelin ilgisiyle güzel bir hosteldi. Kalabalık olmadığından odada tek kaldım. Hostele eşyalarımı bıraktıktan sonra cadde boyunca yürüyüp Dr.Falafel'de öğle yemeğimi yedim. Falabel köfte ve humus oldukça lezzetliydi. Bu sokağın paralelinde halk pazarı kuruluyor.

Ohrid Kiliseleri

Ohrid'te her gün için bir kilise inşaa edildiği söyleniyor. Bu küçücük alanda bile çok sayıda kilise gördüm. Bu kiliseler;

Saint Nikola Bolnichki
Holy Mary Perybleptos
Nativity of the Holy Mother of God
St.Panteleimon
St.Demetrius
Holy Mother Bolnichka
Small Saint Clement
Saint Nikola Gerakomija
Saints Constantine and Helen
Church "Small St. Vrach" "St. Cosmas and Damian"
Holy Mother of God Chelnichka
Sveti Jovan Kaneo Kilisesi
St Sophia Kilisesi





Halveti Hayati Tekkesi

Sveti Kliment Ohridski sokağı boyunca göl kenarına doğru yürürken, sağda tekke solda da Ali Paşa camisini görebilirsiniz.Bu sokak boyunca sağlı sollu yeme içme mekanları, hediyelik eşyalar, ohrid incisinin satıldığı mağazalar bulunuyor.







Ohrid Antik Tiyatro

Lapidarium

Çar Samoilin Kalesi

Burda da zamanımı doldurup hostelde dinlenerek sabah otobüs biletini almaya gitmem gerekiyor. Kotor'a 8-9 saat sürüyor, en çok oraları görmek istiyorum.Genel olarak Ohrid'i beğendim. Sahilde yürümek, Sveti Jovan Kaneo Kilise manzarası, Ohrid İncisi,Kale manzarası, kaleden merkeze yürürken geçtiğim sokaklar ve evler özellikle beğendiğim noktalar oldu. 


Eski Çarşı


Ohri Gölü
Avrupa’nın en derin ve en eski krater gölü olan Ohri gölü gerçekten çok güzel. Sahil boyu yürüyüş yapıp ruhu dinlendirmek için birebir. Göl kenarında kuğuları beslemek, izlemek çok keyifli. Ohri gölünde Belvica balığı meşhur. Özellikle Dalga adlı restoran tavsiye ediliyor.




National Workshop For Handmade PaperRobevci House
Burası harika otantik bir yer, girer girmez ordaki usta hemen anlatmaya başlıyor. Ağaç yontularak küçük odun parçacıkları elde ediliyor, bunlar suda eritiliyor yumuşuyor, yaklaşık bir ay beklemesiyle birbirine yapışan parçalar süzgeci olan çerçevevenin havuza daldırılı çıkarılmasıyla eleniyor.Suların süzülmesi birbirine yapışan odun parçalarının üstte kalmasından sonra üzerine bir kumaş seriliyor ve bekleniyor.Hazırlanan kağıtlar daha sonra presleniyor, fazla su süzülüyor ve kurumaya bırakılıyor. Bu işlem 2-3 gün sürüyor. Johannes Gutenberg'in baskı makinesinin bir kopyası da burda bulunuyor. Dükkanda kitap ayraçları, notlar,resimler bulunuyor. Burda kendi kağıdınıza baskı yaptırabilirsiniz. 






Burada yolda tanıştığım Elisa ile bol bol sohbet edip beraber kahve içtik.Ohrid incisinin meşhur olduğunu bir de ondan duydum ve sertifikası ile satışı yapılan bir mağazadan satın aldım.Ohrid incisi hafif pembe veya beyaz oluyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En çok Okunan

Kiev-Lviv Tren Yolculuğu