Balkanlarda 4.Gün-Kotor


   Tiran-İşkodra-Ulçin-Bar-Budva-Kotor istikametinden gelerek büyük zorluklarla geldiğim Kotor'a hayran kaldım. Otobüsle şehre girer girmez Orta Çağa dönüş yapmış gibi hissettim. Sonrasında körfezin güzelliğiyle yürüyüp otelime ulaştım.Otelim eski şehrin içerisinde, eski şehir de etrafı yüksek duvarlar örülmüş küçük bir alan.Bu kapalı şehire girmek için de 3 ayrı kapı bulunuyor.
Kotor'un bu bölümü bir günde gezilebilecek bir yer. Kale içinde Kampana Tower, Cats Museum, St.Nicholas Ortodoks Kilisesi, St.Luke Kilisesi,Stankoviç Antika Pazarı,St.Tryphanon Katedrali bulunuyor. Ayrıca çok sayıda hediyelik dükkanlar var.   

Kotor Kalesi- John's Castle

        Hemen vakit kaybetmeden Kaleye çıktım. Söylerken bir çırpıda söyleniyor ama çıkması bayağı zorlu. Dik ve çok sayıda merdivenleri tırmanarak bu güzel manzaraya ulaşıyorsunuz.
      Burda harika bir manzara var, doğa harikası bu güzel körfezi izlerken 3-4 saat doya doya dinlenip fotoğraflar çektim. Kaleye yarım saat merdiven çıkarak ulaştım, gayet yorucu ama manzarayı görünce değdiğini fark etmiş oldum.
     Fotoğraftan da anlaşılacağı üzere basamaklar, yaya yolu, evler hepsi taştan.

Kotor Körfezi

Saat Kulesi-St.Tryphanon Katedrali-St.Luke Kilisesi

          
         Hafta içi olması ve yaz sezonunun açılmaması sebebiyle neredeyse kimse yoktu. Haftasonları kalabalık oluyormuş, ben ordayken çok sakindi. Sahil boyu yürüyerek tüm sahil gezilebiliyor. Otobüsle Tivat'a geçme imkanı da var. Burayı da kısa zamanda geziyorum.         Şehrin taş evleri bir birine çok yakın, otantik binaların arasında kaybolmak çok kolay. Buraya gelip 2 günü ayırmak en güzeli ,yorulmadan dinlenerek gezilebilir .Kotor kale içinde güzel mekanlar var , bakkal tarzı marketler bulunuyor. Yeme-içme pahalı geldi, en ucuz gördüğüm öğle yemeği 7 euro idi. Ben de hemen kale yanında bulunan markettte gözüme hoş gelen yiyeceklerden alışveriş yaparak bu sorunu çözüyorum. Yabancı bir ülkede en sevdiğim şeylerden biri de market gezmek, değişik tatlar keşfetmek benim işim :)

















Pima Sarayı

 
      

Sahil

 
 İlçeler arasında otobüsler bulunuyor, burdan kıyı boyunca her ilçeyi gezebilirsiniz. Ayrıca sahil kenarında balıkçılar da mevcut. Burası huzur verici harika bir yer , gelip görmenizi şiddetle tavsiye ederim.



Şehir Haritası







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En çok Okunan

Kiev-Lviv Tren Yolculuğu