Sırbistan'da Kış Gezisi- Novi Sad

NOVİ SAD

Sabah erkenden Novi Sad için tren istasyonuna gittik. Haritadan nerde olduğunu görebilirsiniz. Burdan 1,5 saat sürüyor.

Tren biletine online bakmak için tıklayın

Gidiş 388 RSD- Dönüş 338 RSD: 23 TL

Sabah ayazı bizi bayağı darmaduman etti. Noel sebebiyle kahvaltıyı planladığımız yerde yapamadık fakat daha güzel bir yer bulduk. Fakat burda da kahvaltı yerine makarna yedik çünkü kahvaltı servisi yokmuş. Aksilikler her yolculukta çıkabilir önemli olan morali bozmadan çözüm bulmak :)

Adı Mary Kilisesi (The Name of Mary Church)

Gotik üslubuyla inşaa edilmiş bu kilise gayet görkemli ve etkileyici. İçeriye girdiğimizde kimseler yoktu rahat rahat fotoğraf çekip etrafı inceledik. Çoğu kilisede fotoğraf çekmek yasak oluyor ve giriş ücreti alınıyor, bayramı fırsata çevirmiş olduk :) Bu katolik kilisede otruma yerleri mevcut.

Piskopos Konağı

Novi Sad'ın trafiğe kapalı caddeleri renkli renkli az katlı binalardan oluşuyor, alt katlarda restoran kafelerle şirin mi şirin bir yer. Zaten büyük şehirlerdense diğer şehirler daha hoşuma gidiyor. Özgürlük meydanında standtlar kuruluyor eğlenceler düzenlenerek hareketleniyor Dunavska caddesi Novi Sad'ın canlı olduğu bir cadde ve etrafındaki yapıların mimarisi çok güzel.

Voyvodina Müzesi

Tuna Nehri

Petrovaradin Kalesi

Tuna nehri boyu kaleye yürümek gayet keyifli, köprüden geçerek kaleye vardık. Eski şehrin binaları terk edilmiş havası veriyor. Eski zamana dönme hissi veren böyle şehirleri çok seviyorum.

Kaleye çıktıktan sonra çok güzel bir manzara ile karşılaşıyoruz. Tuna nehri, turuncu kiremitli evler, bir de kalede yanyana diizlmiş restoranlar bulunuyor. Burda çay molası verip manzarayı seyretmeden dönmeyin.

Novisad-14 derece ile bize biraz zorluk çıkardı ama biz yine de hakkını vererek akşam 4 gibi Belgrad'a geri döndük. Sırbistan'a gelince mutlaka buralar görülmesi gerekiyor ,özellikle kale çok güzel. Karlofça'ya da geçme niyetimiz vardı ama yorgun ve soğuktuk :)